Panda Update – Samuraiul continutului web

Panda Update – Samuraiul continutului web

In februarie 2011 Google s-a decis sa scoata detinatorii de siteuri din zona de confort si sa ofere o mai buna calitate pentru utilizator. Asa ca a introdus o noua filtrare la algoritmul de baza, numita “Panda Update”. Acest samurai Panda are de gand sa imparta paginile web in doua categorii: “Site-uri care ne plac mai mult” si “Siteuri care ne plac mai putin”, iar pe baza acestei filtrari sa influenteze pozitia acestora in asa fel incat cele care “plac mai mult” sa castige pozitii in top iar celelalte sa fie penalizate. Acest filtru se bazeaza strict pe continutul siteului si pe utilitatea care o are acesta pentru utilziatori.

El este adus la viata pentru a inlatura siteurile cu continut de slaba calitate si pentru a le stopa sa ajunga in topul cautarilor noastre. Panda este actualizat frecvent si nimic nu ii scapa. Este ca un fermier care isi face timp zilnic sa traga cu ochiul sa vada ce se mai intampla prin gradina, iar ce este daunator si inestetic il inlatura. Ultimul update este 4.2 defapt o reimprospatare a updateului, afectand doar 2-3% din interogari ceea ce este foarte bine avand in vedere ca la actualizarea precedenta erau afectate 3-5% (Septembrie 2014), in Mai 2014 7% din paginile web iar la primul Panda Update 13.5%.

Acest refresh,a facut ca multe siteuri cu un continut interesant , dar plasate inferior datorita poate unui link building nedezvoltat,sa urce pe lista cautarilor, datorita informatiei valoroase care o ofera utilizatorului.

“Panda este invizibil!” – Aceasta remarca au folosit-o multi specialisti SEO care au declarata ca pana in prezent ei nu au observat nici o diferenta de pozitionare la siteurile pentru care lucreaza. Si aveau dreptate. Panda nu a avut un efect imediat, dar acestia dupa un timp au inceput sa observe cum siteurie din top cu continut copiat sau slab au cazut si le-au ajuns din urma siteurile facute cu meticulozitate, scrise pentru oameni nu pentru promovarea unui keyword.

siteuri-vizate

Cu toate acestea, este frustrant pentru detinatorii de siteuri care se bazau pe continut copiat, sau agregatorare rss de stiri avand poate un link building bine facut sa fie lovite destul de bine din pricina acestui Panda Update.

In momentul de fata compania Google penalizeaza continutul cu greseli gramaticale, prost structurat sau cu informatii neconcludente. Se doreste promovarea continutului pe care omul il cauta cu adevarat, continutul pe care atunci cand il citesti simti nevoia sa impartasesti informatia mai departe, fiind multumit ca ai ajuns la informatia dorita si care ti s-a raspuns la intrebari.

In final vreau sa va impartasesc parerea mea despre acest Google Panda Update, privindul matematic acesta genereaza o nota pentru fiecare site in functie de contint, dar cu adevarat pentru oameni acest Panda Update a revolutionat algoritmul google oferind cu adevarat o experienta frumoasa si obiectiva castigandu-si increderea utilizatorilor.

Cuvinte cheie: posts slider

Lasa un comentariu